[...] Teutonicus quidam, ut ait Calixtus papa, cum filio suo circa annum
Domini MXX ad sanctum Iacobum pergens et in urbe Tolosa, gratia hospitandi
divertens, ab hospite inebriatur et ab eo in malha argenteus scyphus
absconditur. Mane igitur exeuntes quasi latrones insequens revocavit et,
quod scyphum argenteum furati fuerint, iisdem obiecit. Cui cum dicerent,
quod punire eos faceret, si apud eos scyphum invenire posset, et cum aperta
malha inventus fuisset, protinus ad iudicem rapiuntur. Data ergo sententia
omnia, quae habebant, hospiti traduntur et unus eorum ad suspendium iudicatur.
Sed cum pater pro filio et filius pro patre mori vellet, tandem filius
suspenditur et pater ad sanctum Iacobum maerens progreditur.
Igitur post XXXVI dies rediens et ad corpus filii divertens super eum
lamentabiles voces promebat. Et ecce, filius suspensus consolari coepit
ipsum dicens: "Dulcissime pater, ne fleveris, quia numquam mihi sic bene
fuit, quoniam hucusque sanctus Iacobus me sustentavit et caelesti dulcedine
me refocillat." Quod pater audiens ad urbem cucurrit et venientes populi
filium peregrini incolumem deposuerunt et hospitem suspenderunt.
[...] Quidam iuvenis de territorio Lugdunensi, ut narrat Hugo abbas
Cluniacensis, qui ad sanctum Iacobum frequenter cum devotione magna ire
solebat, quadam vice, dum illuc tendere vellet, nocte illa in fornicationem
lapsus est. Pergenti igitur nocte quadam diabolus in specie sancti Iacobi
apparuit dicens: "Nosti, qui sum!" Roganti illi dixit diabolus: "Ego sum
Iacobus apostolus, quem singulis annis visitare consuesti. Scias, quod
multum de devotione tua gaudebam, sed nuper de domo tua egrediens in
fomicationem incidisti et non confessus ad me accedere praesumpsisti, quasi
tua peregrinatio Deo et mihi placere possit. Non sic expedit, sed quicumque
ad me peregrinando venire desiderat, prius peccata sua per confessionem
debet pandere et post peregrinando eadem commissa punire." Et his dictis
daemon evanuit. Tunc iuvenis anxiatus domum suam redire et peccata sua
confiteri, deinde iter reincipere disponebat. Et ecce, diabolus apparens
iterum in specie apostoli hoc omnino dissuasit asserens, quod peccatum
illud nullo modo sibi remitteret, nisi penitus genitalia sibi membra
secaret. Beatior autem foret, si se vellet occidere et pro eius nomine
martyr esse.
Iuvenis igitur nocte sociis dormientibus gladium accipiens genitalia sibi
praescidit. Deinde eodem cultro se per ventrem transfixit. Expergefacti
socii hoc videntes et plurimum formidantes protinus aufugerent, ne suspecti
de homicidio haberentur. Verumtamen dum fovea ei pararetur, qui fuerat
defunctus, revixit et cunctis fugientibus et stupentibus, quae sibi
acciderent, enarravit dicens: "Cum me ad suggestionem daemonis occidissem,
daemones me capientes versus Romam deducebant, et ecce, post nos beatus
Iacobus protinus cucurritt et daemones de fallacia plurimum increpavit.
Cumque ad invicem diutius disceptarent, cogente beato Iacobo ad quoddam
pratum venimus, ubi virgo beata cum multis sanctis colloquens residebat.
Cui cum beatus Iacobus pro me conquestus fuisset, illa plurimum daemones
increpavit et me vitae restitui praecepit. Beatus igitur Iacobus me
suscipiens vitae reddidit, ut videtis." Post triduum ergo solis in illo
cicatricibus remanentibus iter arripuit et iuvenis sociis omnia per ordinem
enarravit. [...]
Christian Latin | The Latin Library | The Classics Homepage |